2025-yilda Toshkent shahri shaxsiy avtomobillar uchun soatbay to‘xtash joyi tariflari har xil bo‘lgan beshta hududga bo‘linadi. Avtoturargoh narxi 5 ming so‘mdan 12 ming so‘mgacha bo‘ladi. Shahar markaziga qanchalik yaqin bo‘lsa, narx shunchalik yuqori bo‘ladi.
Toshkent shahrida pullik avtoturargohlarni tashkil etish maqsadida umumiy uzunligi 111,6 km bo‘lgan 86 ta yer uchastkasi kimoshdi savdosiga qo‘yilgan. Butun lot uchun ijaraning boshlang‘ich qiymati yiliga 57,2 mlrd so‘mni tashkil etadi. Ijara huquqini qo‘lga kiritgan investor 2 yil ichida kamida 5 million dollar miqdorida sarmoya kiritishi lozim. Bu mablag‘lar parkomatlar o‘rnatish, harakatni tashkil etish, muhandislik tarmoqlarini ulash va hududni obodonlashtirishga yo‘naltiriladi. Shartnoma shartlariga ko‘ra, avtoturargohlardan tushgan daromadning 1/12 qismi Toshkent shahar yo‘l-transport infratuzilmasini rivojlantirish jamg‘armasiga o‘tkaziladi.

Manba: https://search.app
Yer uchastkalarining umumiy maydoni 262,8 ming kv. m bo‘lib, shundan 6 571 kv. m metro bekatlari yaqinida joylashgan. Loyihaning birinchi bosqichida 14 mingta pullik to‘xtash joyini tashkil etish rejalashtirilmoqda. Bu rejalashtirilgan 84 mingning 15 foizidan ortiq qismini tashkil etadi.
Toshkentning eng yirik tumanlarida avtomobil to‘xtash joylari uchun maydonlar quyidagicha taqsimlangan:
Tuman | Avtoturargoh maydoni |
Mirobod | 71,9 ming kv. metr |
Yakkasaroy | 36,5 ming kv. metr |
Sirg‘ali | 29,5 ming kv. metr |
Shayxontohur | 27,8 ming kv. metr |
Olmazor | 26,7 ming kv. metr |

Manba: https://search.app
Yangilik juda keng ko‘lamli va istiqbolli. Statistika agentligi ma’lumotlariga ko‘ra, 2024-yil boshida Toshkent shahrida jismoniy shaxslarga tegishli 3 759 045 ta yengil avtomobil mavjud bo‘lgan.
Pullik avtoturargohlarning paydo bo‘lishi shaharga qanday ta’sir ko‘rsatishini chuqurroq tushunish maqsadida, quyida toshkentlik shaharsoz mutaxassis Iskandar Soliyev bilan bu mavzudagi suhbatning bir qismini keltirib o‘taman.
Tashabbusning vujudga kelish sababi va uning afzalliklari
Pullik avtoturargohlarni joriy etish muqarrar qadamdir. Bunday o‘zgarishlarni qanchalik kechiktirsak, kelajakda infratuzilma bilan bog‘liq muammolar shunchalik ko‘payadi. Shuni anglash lozimki, bunday yechimlarni o‘z vaqtida joriy etmaslik kelajakda jiddiy yo‘qotishlarga olib kelishi mumkin.

Manba: https://ya62.ru
Pullik avtoturargohning birinchi afzalligi shahar infratuzilmasini qo‘shimcha moliyalashtirishdir. Avtoturargohlardan keladigan daromadlarni yo‘llarni yaxshilash, inkluziv muhit yaratish, jamoat joylarini va piyodalar hududlarini rivojlantirishga yo‘naltirish mumkin.
Ikkinchi afzallik esa shahar markazidagi tirbandliklarni kamaytirishdir. Pullik to‘xtash joylarining ko‘payishi bilan odamlar jamoat transporti, velosiped va boshqa muqobil vositalardan ko‘proq foydalana boshlaydilar. Shahar markazlarida pullik avtoturargohlarning mavjudligi ko‘p turli harakatlanish tizimiga o‘tishni rag‘batlantiradi.
Muvaffaqiyatli joriy etish misollarini ko‘plab keltirish mumkin: Yevropa shaharlari, Qozog‘iston, AQSh — bularning barchasi pullik to‘xtash joylarining tirbandlik muammolarini samarali hal qilishini va shahar muhiti sifatini oshirishini ko‘rsatmoqda.

Manba: https://podrobno.uz
Infratuzilmaning yangiliklarga tayyorligi
Hozirgi paytda infratuzilma to‘liq tayyorligini aytish qiyin. Jarima to‘xtash joylarini tashkil etish, jamoat transportini rivojlantirish va noqonuniy to‘xtash joylariga nisbatan nazoratni kuchaytirish kabi kompleks yechim zarur. Shaharni o‘zgarishlarga tayyorlash va xavf-xatarlarni kamaytirishda pullik avtoturargohlarni bosqichma-bosqich joriy etish maqsadga muvofiq.

Avtoturargohlar, jarimalar, sug'urtalar
Hammasi uchun AVO platinum premial kredit kartasi bilan to'lov qiling
Shaxsiy transportdan foydalanishga ta’sir
Pullik avtoturargohlar shahar markazida shaxsiy transport vositalarining sonini kamaytiradi. Odamlar bepul to‘xtash joyi yo‘qligini va mashinani kun bo‘yi qoldirishning qimmatligini tushunganlarida, ko‘pincha jamoat transporti, velosiped yoki boshqa harakatlanish turlarini tanlaydilar. Bu shaharning yukini yengillashtiradi va ekologik holatni yaxshilaydi.
Pullik avtoturargohlarning joriy etilishi piyodalar infratuzilmasiga ijobiy ta’sir ko‘rsatadi. Agar ko‘chalar mashinalar uchun emas, balki odamlar uchun qulayroq bo‘lsa, bu ham biznesga, ham shaharliklarga foyda keltiradi. Piyodalar harakati qulay bo‘lgan ko‘chalar kichik biznesning rivojlanishiga va shahar hayoti sifatining yaxshilanishiga xizmat qiladi.

Manba: https://secretmag.ru
Kutilmalar
Pullik avtoturargohlar muvaffaqiyatli joriy etilsa, Toshkent yashash uchun yanada qulayroq shahar bo‘ladi. Markazda avtomobillar soni kamayadi, havo sifati yaxshilanadi, velosiped, samokat, jamoat transporti kabi muqobil harakatlanish vositalari rivojlanishi uchun sharoit yaratiladi. Shahar ekologik toza va qulayroq bo‘lib qoladi.
Men o‘z tomonimdan avtomobil haydovchilarining o‘zlari uchun afzalliklarni ham ta’kidlab o‘tmoqchiman. Toshkentda ba’zi xususiy kompaniyalar allaqachon pullik avtoturargohlarni joriy etgan. Masalan, supermarketlar shular jumlasidandir. Supermarketlar yonidagi avtoturargohlarda ko‘pincha atrofdagi ofislarda ishlaydigan odamlar kun bo‘yi mashinalarini qoldirishadi. Bu orqali ular ham biznesga, ham 20–40 daqiqaga to‘xtash joyini qidirayotgan mijozlarga zarar yetkazishadi. Pullik avtoturargohlar hatto kichik ko‘lamda bo‘lsa ham, biznes va odamlarning qulayligiga ijobiy ta’sir ko‘rsatadi.
Tashabbusning salbiy oqibatlari faqat jamiyat yangilik haqida yetarli darajada xabardor bo‘lmagan taqdirdagina yuzaga kelishi mumkin. Shuning uchun, Iskandar aytganidek, tizim tushunarli, qulay va mantiqiy bo‘lishi uchun kompleks yondashuv juda muhimdir.
*Maqoladagi ma'lumotlar nashr etilgan vaqt uchungina amal qiladi. AVO bank ushbu ma'lumotlar kelajakda ham xuddi shunday va dolzarb bo'lib qolishiga kafolat bermaydi. Qaror qabul qilishdan oldin eng so'nggi ma'lumotlarni tekshirishingizni maslahat beramiz.
*Maqolada tashqi resurslarga havolalar keltirilgan. AVO bank tashqi resurslardagi ma'lumotlar uchun javobgarlikni o'z zimmasiga olmaydi.
*Maqoladagi fikr — muharrirning shaxsiy fikri bo'lib, u AVO bank pozitsiyasini ko'rsatmaydi. Bank ma'lumotlar to'g'riligi va undan foydalanish oqibatlari uchun javobgarlikni o'z zimmasiga olmaydi.
*Narxlar taxminiy va faqat nashr etilgan vaqtdagina amal qiladi.